BT kurulumu hızlı başlangıç kılavuzu

Kurumunuzda Google Workspace for Education'e geçerek daha kolay ortak çalışma olanakları, daha merkezi bir yapı ve sorunsuz süreçlerden siz de faydalanın.

1 / 8

Hesabınızı oluşturun

Kurumunuz için en uygun Google Workspace sürümünün hangisi olduğuna karar verin

Öğretim ve öğrenime güç veren iletişim ve ortak çalışma araçları sunan Google Workspace for Education Fundamentals'ı edinin. Ek özelliklere ihtiyaç duyuyorsanız sürüm yükseltmek için Google Workspace for Education Standard, Teaching and Learning Upgrade veya Google Workspace for Education Plus'ı da tercih edebilirsiniz. Google Workspace sürümlerini karşılaştırın ve kaydolun.


Alanınızı doğrulayın

Kaydolduktan sonra alanınızı doğrulamanız için size yol göstereceğiz.

2 / 8 (isteğe bağlı)

Posta mimarisini tanımlayın

MX kayıtlarını ayarlayın

Alanınızı doğrulamak ve posta akışını Google posta sunucularına yönlendirmek için MX kayıtlarını kullanırsınız. Alanınızın MX kayıtlarını yapılandırın.


Posta teslim yönetimini belirleyin

Posta teslimiyle ilgili genel bilgiler için teslim seçeneklerine genel bakış sayfasını inceleyin.

3 / 8

Nasıl bir kuruluş yapısı kullanacağınıza karar verin

Kuruluş birimleri, kullanıcı topluluğunuzu bölümlere ayırmanıza, farklı kuruluş birimlerine farklı hizmetler ve izinler vermenize olanak tanır. Kuruluş yapısının işleyiş şeklini inceleyin ve kuruluş birimi eklemeyle ilgili adım adım talimatlara ulaşın.

Tabletinde arkadaşına bir Google Dokümanı gösteren bir kız

4 / 8

Hesap oluşturun

Öğrenciler, öğretmenler ve diğer öğretim görevlileri için kullanıcı hesapları oluşturun

Kullanıcı eklemek için birkaç seçeneğiniz vardır. Kurumunuza en uygun olanını tercih edebilirsiniz. Kullanıcı ekleme seçeneklerini inceleyin.


Bir veya daha fazla hesap oluşturun

Kullanıcı eklemenin en kolay yolu, kullanıcıların temel hazırlığını manuel olarak yaparak hesapları tek tek eklemektir. CSV yükleme yöntemiyle bir seferde 500'e kadar kullanıcı ekleyebilirsiniz.


Büyük kuruluşlarda hesapları otomatik olarak senkronize edin

Google Workspace Directory Sync'i kullanarak LDAP sunucunuzdaki kullanıcı verileri temelinde kullanıcıların, grupların ve kişilerin temel hazırlığını otomatik olarak yapın.

5 / 8

Google Workspace'i sınıfla entegre edin

Öğretim ve öğrenimi Classroom'la merkezileştirin

Classroom öğretmen ve öğrencilerin iletişim kurmasına, düzenlerini korumasına ve zamandan tasarruf etmesine yardımcı olur. Classroom'da bir sınıf oluşturarak eğitim kadronuza yardımcı olun.

Google Workspace'i, Ders Kiti'ni kullanarak mevcut Öğrenim Yönetim Sisteminize entegre edin

Öğretmenler; ödev oluşturmak ve toplamak, geri bildirim vermek ve kullandıkları öğrenim yönetim sistemindeki ders materyallerini paylaşmak için Ders Kiti'ni kullanabilir. Ders Kiti'ni kurun.

6 / 8

Hesapların kimliğini doğrulayın

Tek oturum açma özelliğini ayarlayın

Kurumunuzdaki diğer hizmetlerde bulunan hesapları entegre ediyorsanız tek oturum açmayı kurun.


Şifre kurtarma sistemini kurun

Oturum açma sorunu yaşamaları halinde kullanıcıların doğru ekiple iletişime geçebilmesi için bir şifre kurtarma sistemi oluşturun.

7 / 8

Verilerinizi taşıyın

Veri taşıma işlemlerini sunucu veya istemci tarafında gerçekleştirebilirsiniz. Kuruluşunuzun verilerini taşıma hakkında ayrıntılı yardım bilgileri için taşıma kılavuzlarına göz atın.

8 / 8

Hizmetleri etkinleştirin

Hepsi bu kadar. Artık Google Workspace'in neler yapabileceğini keşfetme zamanı.

  • Gmail logo

Gmail

Kurum genelinde bir e-posta sistemi kurun. Güvenli e-posta alışverişi için Gmail'i de tercih edebilirsiniz. Gmail'i etkinleştirin.

  • Google Drive logosu

Drive

Ödevleri, dokümanları veya sınıf müfredatını güvenli şekilde depolayıp düzenleyin ve bunlara istediğiniz cihazdan erişin. Drive'ı etkinleştirin.

  • Google Takvim logosu

Takvim

Program takibini kolayca yapabilmek için takvimleri paylaşın veya diğer üyelerle ortak bir takvim oluşturun. Takvim'i etkinleştirin.

  • Google Jamboard logo

Jamboard

Bilgisayarınızı, telefonunuzu veya tabletinizi kullanarak etkileşimli bir tuval üzerinde çizim ve ortak çalışmalar yapın. Jamboard'u etkinleştirin.

  • Google Sites logo

Google Sites

Bu pratik web sitesi oluşturucuyu kullanarak siteler hazırlayın, ders programınızı yayınlayın, öğrencilere yazılım geliştirme yetenekleri kazandırın ve yaratıcılığın önündeki engelleri kaldırın. Google Sites'ı etkinleştirin.

  • Google Meet logosu

Google Meet

Öğrenimi okul dışına da taşımak için güvenli görüntülü görüşmeler ve mesajlaşma uygulamalarıyla sanal olarak bağlantı kurun. Google Meet'i etkinleştirin.

  • Google Groups logo

Gruplar

İletişim ve etkileşim olanaklarını güçlendirmek için grup forumları oluşturun ve forumlara katılın. Gruplar'ı etkinleştirin.

  • Google Vault logo

Apps Kasası

Kullanıcı ekleyin, kayıtlı cihazları yönetin ve veri güvenliğini sağlamak için güvenlik ayarlarını yapılandırın. Apps Kasası'nı etkinleştirin.

  • Google Ek Hizmetler logosu

Ek Hizmetler

Kullanıcıların YouTube, Blogger ve Google Analytics gibi daha birçok ek hizmete erişimini kontrol edin. Bazı Google hizmetlerine erişimi yaşa göre ayarlayarak kullanıcılarınız için deneyimleri özelleştirin. Ek Hizmetler'i etkinleştirin.

Students in a lecture hall looking intently in room filled with students.

Üst sürümler

İyileştirilmiş özellikler ekleyin

Education Standard, Teaching and Learning Upgrade veya Education Plus'taki gelişmiş güvenlik özellikleri ve premium ortak çalışma araçlarıyla öğrenim ortamınızı dönüştürün.

Google Workspace kurulumuyla ilgili yardım alın

Dağıtım kılavuzunu inceleyin

Google Workspace for Education hakkında daha ayrıntılı bilgilere ulaşın. Dağıtım Kılavuzu'nu (PDF) indirin.

Bir uzmanla iletişime geçin

Bir dağıtım planı oluşturmak üzere veya planınızı sizin yerinize uygulamaya alması için bir Google for Education uzmanıyla yüz yüze görüşerek destek alın. Bir uzmanla iletişime geçin.

Yardım merkezini ziyaret edin

Google Workspace'in kurulumuyla ilgili başka sorularınız varsa Yönetici Yardım Merkezi'nde sorularınızın yanıtlarını bulabilirsiniz.

Keşfetmeye devam edin