Huntsville Bağımsız Okul Bölgesi, Google for Education sayesinde dijital uçurumun kapatılmasını sağlıyor

Arka plan

Huntsville Bağımsız Okul Bölgesi (HISD), Teksas, Huntsville'deki 9 kampüsünde, yaşları 3 ile 18 arasında değişen 6300 öğrenciye hizmet veren bir devlet okulu eğitim bölgesidir. Eğitim bölgesi, mesleki öğrenime erişimden öğrencilerinin gelecekteki başarısına katkıda bulunmaya kadar geniş bir eğitsel deneyim sunmaya odaklanmıştır. HISD özellikle, %70'i ücretsiz veya indirimli okul yemeklerinden yararlanan öğrenciler arasındaki dijital uçurumun kapatılması amacıyla, kapsamlı fırsatlar ve online öğrenim kaynaklarına erişim sağlamayı görev kabul etmektedir.

"Artık, bir grubun veya belirli öğrencilerin belli bir konuda daha derine inmesine yardımcı olmak için, ek aktiviteler ve paylaşılmış öğrenim deneyimleri bularak dersimi gerektiği şekilde uyarlayabiliyorum. Bu esneklik Chromebook'lar sayesinde mümkün oldu."

Charly Baker, Huntsville Bağımsız Okul Bölgesi, Ortaokul matematik öğretmeni

Güçlükler

HISD, ders verme biçimini değiştirmek ve teknolojiyi etkili şekilde kullanarak öğrencilerin etkileşimini ve öğrenimini geliştirmek istiyordu. Eğitim bölgesinin tüm okul ve öğrencilerinin online eğitsel kaynaklara erişimi yoktu. Derslerinde teknolojiden yararlanmak isteyen öğretmenlerin ilk olarak, her zaman yoğun talep gören bir bilgisayar laboratuvarında uygun bir zaman bulması gerekiyordu. HISD'nin ilk adımı, kablosuz ağ altyapısına ciddi bir yatırım yaparak online eğitsel kaynakların sınıfta kullanılabilmesi için bir temel oluşturmak oldu.

Donanım maliyeti de ciddi bir sorundu. Bölgenin BT ekibi, sürekli sorun yaşanan ve virüs bulaşan bir Exchange sunucusunu yönetmekten dolayı gergindi. En kötüsü de, bu bakım işlerinin, öğrencilere yeni cihazlar almak için kullanılabilecek maddi kaynakları tüketiyor oluşuydu.

HISD'nin Personel Gelişimi ve Bölge Girişimleri Yöneticisi olan Amy Mayer, "Teknolojiyi günlük olarak kullanmaya yönelik uygun maliyetli, düşük bakım gereksinimleri olan bir yaklaşıma acilen ihtiyacımız vardı," diyor.

Çözüm

Online kaynaklara kolay erişim, uygun maliyet ve dayanıklılık gibi avantajları, Chromebook'ları HISD için mükemmel bir tercih yapıyordu. HISD, 2012'de ortaokul ve lise seviyesinde 350 Chromebook'la bir pilot program başlattı. Google'ın Chrome OS işletim sistemine sahip dizüstü bilgisayarları olan Chromebook'lar, öğrencilerin internete kolayca girmesine, eğitsel kaynaklara ulaşmasına ve ortak çalışmalar yaparak öğrenmesine olanak sağlayan hızlı, taşınabilir, güvenli cihazlardır.

Eğitim bölgesi aynı zamanda e-posta, takvim ve doküman oluşturma özelliklerine sahip web tabanlı bir üretkenlik paketi olan ve okullara ücretsiz sunulan Eğitim için G Suite'e de kaydoldu. Bu; çok bakım gerektiren maliyetli Exchange sunucusuna artık ihtiyaç duyulmadığı anlamına geliyordu. Artık okul, zamanını ve kaynaklarını başka alanlara yoğunlaştırabilirdi.

Mayer, "Her şeyi internette depolayan ve jet gibi açılan bu cihazın sağladığı rahatlık sayesinde öğretmenler artık her ihtiyaç duyduklarında sınıfta Chromebook'ları kullanabiliyor. Normal dizüstü bilgisayarların yazılım lisanslarını, sunucu yatırımını ve bunları çalışır durumda tutmak için gereken harcamaları hesaba kattığımızda, Chromebook'ların uygun maliyeti ve pratikliği karşısında şaşkına döndük," diye ekliyor.

Avantajlar

Huntsville'de şu anda 800 Chromebook kullanılıyor ve bunlara yenileri eklenmeye devam ediyor. Chromebook'ların açılması yalnızca birkaç saniye sürdüğünden ve G Suite ile online kaynaklara kolayca erişim imkanı sağladığından, cihazların eğitim kadrosu ve öğrencilerin kullanımına sunulması sorunsuz ve başından itibaren kolay yönetilen bir süreçti.

"Belki de çocukların yaşamlarını değiştirebilecek ancak velilerin maddi gücünü aşan bir şeyin, yani çevrimiçi eğitim kaynaklarına okul ve evden erişme olanağının okul tarafından sunulması, velilerin gözlerini dolduracak kadar bir minnet duygusu uyandırdı."

Amy Mayer, Huntsville Bağımsız Okul Bölgesi, Personel Geliştirme ve Bölge Girişimleri Direktörü

Öğrenci odaklı öğrenim

Online kaynakları kullanabilme özelliği sayesinde öğrenim de çok daha öğrenci odaklı bir hale geldi. Öğrenciler eskiden cevap ve bilgi almak için öğretmenlere bağlıydı. Şimdiyse konuları bağımsız olarak araştırabiliyorlar. Öğretmenlerine somut bilgileri öğrenmek için değil, derinlemesine, yaratıcı sorularla geliyorlar. Bunun bir sonucu olarak da öğrencilerin ürettiği içerikler daha doyurucu nitelikte oluyor.

Öğrencilerin "Yiyecek için Enerji" projesi buna örnek gösterilebilir. Bu projede öğrenciler, aldıkları besinleri tespit etmek amacıyla yedi gün boyunca bir yiyecek günlüğü tuttu. 7. sınıf matematik öğretmeni Brenda Schultz, "Öğrencilerin bu projeyi nasıl sahiplendiğini görmek çok ilginçti. Kağıt üzerinde bir proje olsaydı, bu bir tablodan ya da kitaptan alınan bir paragraftan ibaret olurdu, ama öğrenciler Chromebook'ları ve G Suite'i kullanarak, resimler ve video içeriğiyle de desteklenen ayrıntılı bir araştırma yaparak daha zengin projeler hazırladı," diyor.

Öğretmenler için daha fazla kaynak

Chromebook'lar, ayrıca öğretmenlere ders planlama açısından daha fazla esneklik tanıdı. Ortaokul matematik öğretmenlerinden Charly Baker düşüncelerini, "Chromebook'lar, öğretim konusundaki düşüncelerimde sınırları aşmaya teşvik etti. Artık, bir grubun veya belirli öğrencilerin belli bir konuda daha derine inmesine yardımcı olmak için, ek aktiviteler ve paylaşılan öğrenim deneyimleri bularak dersimi gerektiği şekilde uyarlayabiliyorum. Chromebook'lar sayesinde bu seviyede bir esnekliğe ulaşmamız mümkün oldu," sözleriyle ifade ediyor.

Öğrenim için daha fazla erişim. Her zaman, her yerde

Öğrenciler, Chromebook'ları eve de götürebiliyor. Bazı öğrenciler, sınıf dışında böyle bir teknolojiye ve öğrenim kaynaklarına ilk kez bu şekilde erişebilmiş. Google dokümanları sayesinde öğrenciler, sınıfta oluşturdukları tüm dokümanlara istedikleri yerden erişip çalışmalarına evden devam edebiliyor. Bu erişim kolaylığı, ailelerini desteklemek için yarı zamanlı işlerde çalışması gereken öğrencilere ödevlerini bitirme imkanı verdiğinden önemli bir fark yaratıyor. Lise matematik öğretmeni Susan Cason, "Bir öğrencim aile bütçesine katkıda bulunmak için yarı zamanlı bir işte çalışıyor. Okuldan sonra zamanını işe ayırdığından notları düşmeye başlamıştı. Chromebook ise dersleri okul saatlerinde daha iyi anlamasına ve ödevleri okulda veya işten sonra, evinde daha üretken bir şekilde yapmasına olanak sağlıyor. Öğrenimini internetteki videoları izleyerek de desteklemesi mümkün. Sonuç olarak, notları gittikçe yükseliyor," diyor.

Kuruluş Profili

Huntsville Bağımsız Okul Bölgesi (HISD), Teksas, Huntsville'deki 9 kampüsünde, yaşları 3 ile 18 arasında değişen 6300 öğrenciye hizmet veren bir devlet okulu eğitim bölgesidir. Eğitim bölgesi, mesleki öğrenime erişimden öğrencilerinin gelecekteki başarısına katkıda bulunmaya kadar geniş bir eğitsel deneyim sunmaya odaklanmıştır. HISD özellikle, %70'i ücretsiz veya indirimli okul yemeklerinden yararlanan öğrenci mevcudu arasındaki dijital uçurumun kapatılması amacıyla, kapsamlı fırsatlar ve online öğrenim kaynaklarına erişim sağlamayı görev kabul etmektedir.

Kullanılan ürünler

İndir

Kaydolduğunuz için teşekkür ederiz!

Bize ilgi alanlarınızdan biraz daha bahsedin.